Iako je rovinjski hotelijerski div Maistra u svoj jedini gradski hotel uložio “samo” trideset milijuna kuna, čime nisu ni blizu po visini investicija za pripremu sezone nekim svojim konkurentima na Jadranu, u tom je hotelu stvoren poseban proizvod kakvog još nema na hrvatskom tržištu. Nastao je takozvani art hotel koji spaja umjetnost i luksuz s intimnošću i vrhunskom gastronomijom – spojem francuske i istarske kulinarske tradicije.

Hotel se nije izmijenio izvana zbog konzervatorske zaštite (M. Mijošek/Glas Istre)

Hotel iz 1913.

Projekt obnove vodio je zagrebački arhitektonski Studio 3LHD koji je u dizajniranju surađivao sa Studijom Franić/Šekoranja. Umjetnička kustosica bila je Vanja Žanko, grafička dizajnerica Lana Cavar osmislila je vizualni identitet, dok su uniforme kreirale dizajnerice iz Studija I-gle. Potpunom rekonstrukcijom, kojom su poštivani uvjeti konzervatora kada govorimo o kamenom unutrašnjem stubištu te vanjskom izgledu najstarijeg rovinjskog hotela, kojim je počeo razvoj hotelijerstva u tom gradiću davne 1913., uređen je hotel sa četiri zvjezdice gdje se cijena noćenja kreće između one u najluksuznijim rovinjskim hotelima s pet zvjezdica – Lone i Monte Mulini.

Kauč u kavani dugačak osam metara (M. Mijošek/Glas Istre)

U obnovi čitava je unutrašnjost osim starog kamenog stepeništa izmijenjena, pa tako i raspored u prizemlju gdje se sada kavana nalazi na mjestu nekadašnjeg restorana, a na mjestu nekadašnje kavane uređen je a la carte restoran Brasserie Adriatic čiji je glavni kuhar Rovinjac Nikola Hrelja. Međutim, kao i ostali vrhunski restorani u Maistri, ovaj je pod paskom britanskog chefa Andrewa Gaskina.
Svakom je detalju interijera pridana posebna pažnja, a za ovaj je hotel specijalno svoje umjetničke radove spremalo čak 14 umjetnika iz zemlje i okruženja. Tako se trenutno u Adriaticu može vidjeti više od stotinu različitih radova, i to od samog ulaza u restoran, odnosno gradsku kavanu, zatim po crnim holovima i stepeništima koja su smišljeno osvijetljena pa sve do luksuznih soba. Osim umjetničkih radova i instalacija, hotel je opremljen vrhunskim dizajnerskim namještajem, rasvjetnim tijelima, a pažljivo su čak odabrani i radijatori.

Sto vrsta viskija

Adriatic je poseban i po gastronomiji (M. Mijošek/Glas Istre)

Svaka od 18 soba, osim što nudi sve blagodati modernog komfora, ujedno za goste ima besplatno na raspolaganju i razglednice s motivima hotela i umjetničkih djela koja ga krase. Tu je i knjiga utisaka poput one u muzeju gdje gosti mogu ostaviti svoje dojmove koje će potom čitati sljedeći gosti. Zanimljiv detalj osim vrhunskog namještaja koji je dijelom dobavljen u Velikoj Britaniji poput osammetarskog kauča u kavani, specijalno izrađenog i složenog po mjeri u tvrtki George Smith, su i nove štukature koje su nastale po uzoru na one koje su prije stotinu godina krasile hotel.

Sobe su opremljene posebno dizajniranim namještajem i likovnim djelima izabranih umjetnika (M. Mijošek/Glas Istre)

Treba napomenuti i da je Adriatic praktički uređen u crnim, sivim i bijelim tonovima čime je postao jedan od najfotogeničnijih u Istri.
Kuriozitet je i činjenica da se u njihovom novom baru može probati čak 100 vrsta raznih viskija iz cijelog svijeta, pa čak i Indije te Japana. Ujedno restoran dnevno nudi 10 različitih a la carte doručaka, a jela su inspirirana francuskom rivijerom.

Adriaticovi kabineti čuda

– Kao i svaki put kada se radi na objektu koji se nalazi u zaštićenoj povijesnoj jezgri postoje određena ograničenja i pravila zbog kojih smo projektu rekonstrukcije pristupili izrazito pažljivo. Napravljen je maksimalni napor da se očuvaju sve tradicionalne vrijednosti građevine. Ograničenja smo iskoristili kao inspiraciju za koncept interijera kroz koji se provlače i reinterpretiraju povijesni slojevi objekta. Programski koncept koji je za ovu rekonstrukciju zadala Maistra temelji se na tome da hotel ima prostrane sobe i da se ugostiteljski sadržaji u prizemlju maksimalno orijentiraju prema svim gostima Rovinja, a ne samo hotelskim gostima.

(M. Mijošek/Glas Istre)

Povođeni tim zadatkom unutar zgrade napravili smo niz konstruktivnih zahvata kako bi se prostori maksimalno otvorili i postali reprezentativni. Uvedeno je i dizalo kojeg prije nije bilo. Naglasak je stavljen na očuvanje postojećeg starog stubišta koje vodi od prvog do četvrtog kata. Sobe su različitih veličina, uređene vrlo sličnim namještajem, ali s različitim radovima umjetnika. Utoliko, svaka soba će gostu dati jedan drugačiji doživljaj. Ovakav način izlaganja inspiriran je Wunderkammer- ima ili u prijevodu – kabinetima čuda koje se prvi put pojavljuju u doba renesanse i baroka. Takve su privatne kolekcije bile prethodnici muzeja i muzejskih zbirki, poručuju iz 3LHD-a.

OSTAVITE ODGOVOR

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.